2026-05-26

ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 14

Αθήνα, 26 Μαίου 2026

Οι συνεργάτες κατά των συνταξιούχων σε κοινή θέα…!!!

Στις 7.5.2026,

οι συνάδελφοι Ευσταθίου Κ. και Μπουλαλά Α., σε συνάντηση με αρμοδίους της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, έθεσαν υπόψη τους λάθη που διαπίστωσαν στον υπολογισμό της κύριας σύνταξης των συνταξιοδοτούμενων μετά την 1.1.2015 συναδέλφων, τα οποία έχουν αρνητικές οικονομικές συνέπειες για αυτούς. Μάλιστα επεσήμαναν στους αρμοδίους ότι η επίλυση του θέματος, που αποτελεί και θεσμικό ατόπημα, πρέπει να γίνει εντός της Τράπεζας και όχι στις δικαστικές αίθουσες. Σημειώσαμε επίσης ότι παρατηρούνται ζητήματα και στα θέματα της απονομής του μερίσματος-επικουρικής (20%+16%) στους πρωτοασφαλισμένους πριν την 1.1.1993, για τα οποία τεκμηριωμένα θα επανέλθουμε. Για την συνάντηση αυτή, αμέσως μετά εκδώσαμε σχετική ενημερωτική ανακοίνωση (9.5.2026). Δεν είχε νόημα να θέσουμε τα λάθη αυτά στη σημερινή πλειοψηφία του Δ.Σ., αφού με την χρόνια πρακτική της αλλά και με την ανακοίνωση που εξέδωσε, θεωρεί οτιδήποτε προέρχεται από το συνδυασμό της Συναδελφικής Ενότητας a priori εχθρική ενέργεια προς την ίδια, συντασόμενη με την Τράπεζα!!

Ενώ από τις 7.5.2026 δεν είχαμε καμιά απάντηση αλλά αντιθέτως μας ενημέρωναν ότι δεν έχουν εξετάσει ακόμα το όλο θέμα, διαπιστώσαμε ότι είχε ήδη αποσταλεί η με Α.Π. 88/20.5.2026 απάντηση προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ, χωρίς καμιά αναφορά σε αυτά που τέθηκαν στη συνάντησή μας και για την οποία «όλως τυχαία» ενημερωθήκαμε μετά την έκδοση της ανακοίνωσης προέδρου–γραμματέα (15/25.5.26) η οποία και είναι ήδη αναρτημένη στο site του ΣΣΤΕ.

Η γενικόλογη απάντηση της Τράπεζας, με αναφορά στο πλαίσιο απονομής κύριας σύνταξης και όχι σε αυτά που επισημάναμε και η ασθμαίνουσα προσπάθεια προέδρου και γραμματέα του ΣΣΤΕ, με την παραπάνω ανακοίνωση, να νομιμοποιήσουν την πρακτική της Τράπεζας σε βάρος των συνταξιούχων της, επικαλούμενοι μάλιστα και την αγωγή των 29 στο ΣτΕ που καμιά σχέση δεν έχει με την παρούσα υπόθεση, εκθέτει όλους πλήρως… Αναρωτιόμαστε αν αυτά είναι σε γνώση του Διοικητή της Τράπεζας και της αρμόδιας Νομικής Διεύθυνσης ή αποτελούν κοινή θέση Διοικητικών και Συνδικαλιστικών συγκυβερνώντων στη λογική: «μειώστε το κόστος της Τράπεζας και ειδικά όσον αφορά τους συνταξιούχους που, ως απόμαχοι, είναι πλέον βαρίδια»!!

Οι τεκμηριωμένες διαπιστώσεις απαιτούν υπεύθυνες απαντήσεις. Η υπεκφυγή δεν είναι απάντηση αλλά ομολογία ενοχής…

Δυστυχώς για αυτούς και ευτυχώς για τους συνταξιούχους, οι διαπιστώσεις μας είναι συγκεκριμένες και πλήρως τεκμηριωμένες:

  1. Το τμήμα απονομής σύνταξης από την ημέρα πρόσληψης μέχρι και την 31.12.2010 συνθέτουν δύο επί μέρους τμήματα σύνταξης. Ένα από την ημέρα πρόσληψης μέχρι και την 31.12.2007 και ένα από 1.1.2008 έως και 31.12.2010. Οι συντάξιμες αποδοχές του πρώτου, όπως προκύπτουν από το Καταστατικό, υπολογίζονται για τα αντίστοιχα συντάξιμα χρόνια με 80%, ενώ ο μέσος όρος των συντάξιμων αποδοχών της τριετίας 2008-2010, σύμφωνα με το νόμο Ρέππα, υπολογίζεται με μειούμενο συντελεστή κατά 1% ετησίως από το 2008 και επομένως, κατά το χρόνο υπολογισμού του τμήματος αυτού, δηλαδή την 31.12.2010 ο συντελεστής είναι 77% και όχι 70%, με τον οποίο όλως αυθαιρέτως το υπολογίζουν στους συνταξιοδοτούμενους μετά την 1.1.2015(!!)
  2. Οι όροι της Βασικής σύνταξης που το άρθρο 10Α, στις παραγράφους 2γ και 2δ περί Βασικής εξομειώνει με την Εθνική σύνταξη, καθορίζονται από την πολιτεία και δεν καθορίζονται από τους φορείς ασφάλισης ή την ΤτΕ(!!) Αυτό προκύπτει και από το ΦΕΚ 3971/8.7.2024, που φέρει την υπογραφή του Π. Τσακλόγλου, και στο σημείο 2 αυτού γίνεται αναφορά στη Βασική σύνταξη και ομολογείται ότι οι όροι χορήγησης και αύξησης αυτής καθορίζονται από την πολιτεία(!!) Απλά η ΤτΕ χορηγεί η ίδια το ποσό της εκάστοτε διαμορφούμενης Βασικής-Εθνικής σύνταξης που σήμερα για εμάς είναι 423,91 ευρώ. Το ποσό της Βασικής-Εθνικής σύνταξης, σύμφωνα με τον ισχύοντα ν.4387/2016 άρθρο 7 παρ. 6: «καταβάλλεται ακέραια εφ όσον έχουν συμπληρωθεί 20 έτη ασφάλισης». Κατά το νόμο 3863/2010, που οι διατάξεις του όμως καταργήθηκαν και για τις οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν πράξεις εφαρμογής, θα εχορηγείτο ακέραια για 15 συντάξιμα χρόνια. Επομένως η ΤτΕ ή θα εφαρμόσει αυτό που ισχύει για όλους τους Ελληνες συνταξιούχους καταβάλλοντας ακέραια τη Βασική-Εθνική σύνταξη μετά από 20 συντάξιμα χρόνια ή, επιλέγοντας για τους συνταξιούχους της μια ευνοικότερη μεταχείριση, θα απονείμει ολόκληρο το ποσό, αν οι συνταξιοδοτούμενοι έχουν 15 συντάξιμα χρόνια μετά την 1.1.2011. Εκείνο που σίγουρα δεν μπορεί να συνεχίζει να κάνει η Τράπεζα και μάλιστα με τη συναίνεση των προέδρου-γραμματέα του ΣΣΤΕ, είναι να απονέμει το σύνολο της Βασικής-Εθνικής σύνταξης στους συνταξιοδοτούμενους μετά την 1.1.2015 εφ όσον αυτοί έχουν 35 συντάξιμα χρόνια μετά την 1.1.2011(!!) Αυτό ισοδυναμεί με παραδοχή ότι η Τράπεζα μπορεί να θεσμοθετεί χειρότερους όρους συνταξιοδότησης από εκείνους που ισχύουν για τους λοιπούς συνταξιούχους και ειδικά των πρώην λεγόμενων ειδικών Ταμείων(!!)

Η ΤτΕ, μόνο με τα παραπάνω, στερεί από τους συνταξιοδοτούμενους μετά την 1.1.2015 ποσό μικτής σύνταξης, που, για πολλούς, ξεπερνά τα 300 ευρώ το μήνα, ενώ, προκειμένου να στερήσει το ποσό της Βασικής–Εθνικής σύνταξης (423,91ευρώ σήμερα) από τους πριν την 1.1.2015 συνταξιοδοτηθέντες, πρόσθεσε το 10Α , διαχωρίζοντας ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ τους συνταξιούχους της(!!) Αυτός ήταν και ο μοναδικός λόγος, δηλαδή της ίσης μεταχείρισης των συνταξιούχων της ΤτΕ, για την προσφυγή των 29 στο ΣτΕ και όχι όσα ψευδώς αναφέρουν οι συγκυβερνώντες και στο ΣΣΤΕ, «Σημιτικοί της ΠΑΣΚΕ» με την ΔΑΚΕ!! Για αυτό και τρέμουν την αλήθεια και την πιθανή δικαστική οδό που θα είναι επιλογή των ίδιων των συνταξιούχων, αλλά και την προοπτική των Ευρωπαικών Δικαστηρίων. Καλούμε τους συναδέλφους που θέλουν να ενημερωθούν αναλυτικότερα να προσέλθουν στην συγκέντρωσή μας στις 28.5.2026 ημέρα Πέμπτη 11.00 στην αίθουσα συνελεύσεων του ΣΣΤΕ, στη Λέκκα 23/25 στο Β΄όροφο.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η Συντονιστική Επιτροπή της ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ:


Αγγελίδης Αχιλλέας, Αμπατζής Βασίλης, Αργυρόπουλος Χρήστος, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γεωργακοπούλου Τζένη, Γεωργακός Γιώργος, Γιακουμάκης Βασίλης, Διαμαντής Ανδρέας, Δουλκαρίδης Τάσος, Ευσταθίου Κώστας, Καράπαππας Ανδρέας, Κοκκινόπουλος Δήμος, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεβέντης Γιάννης, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μαρακάκης Ευτύχης, Μελισσείδου Ελένη, Μομφεράτος-Ιγγλεζέλης Τάκης, Μουντράκης Νίκος, Μπουλαλά Αγγελική, Μυγδάνης Δημήτρης, Νικολοπούλου Βίκη, Παπαγεωργίου Γιώργος, Παπαντώνης Κώστας, Πατούλιας Στέλιος, Ραγιάς Νίκος, Σηφάκη Γεωργία, Τροχαλάκης Μιχάλης, Φιωτάκη Γενοβέφα, Φλεμετάκης Γιώργος, Φλώρου Σοφία, Χάρακα Παναγιώτα, Χαϊδούτης Στέλιος.

2026-05-20

«ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ»: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

 

«ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2026, ώρα 11.00,
στη Λέκκα 23-25

  

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Την Πέμπτη, 28 Μαΐου 2026, στις 11.00 το πρωί, στην αίθουσα συνελεύσεων του Σ.Σ.Τ.Ε., στη Λέκκα 23-25, β΄ όροφο, θα βρεθούμε να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε για τις εξελίξεις, μετά τις αποφάσεις του Αρείου Πάγου (Α.Π) και του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) για τις διεκδικήσεις μας στην επικουρική–μέρισμα, την ολοκλήρωση των ακροαματικών διαδικασιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και την αναμονή της απόφασης του ΣτΕ για τις διεκδικήσεις μας στην κύρια σύνταξη, αλλά και τις διαπιστώσεις μας στον υπολογισμό της σύνταξης στους συνταξιοδοτούμενους μετά την 1.1.2015, τις οποίες ήδη θέσαμε σε συνάντησή μας με τους αρμοδίους της Τράπεζας και περιμένουμε απάντηση. Επίσης στη συγκέντρωσή μας θα γίνει ενημέρωση και για θέματα του Ταμείου Υγείας.

Σας καλούμε ΟΛΟΥΣ, νέους και παλαιούς συνταξιούχους, να συμμετέχετε σε αυτή τη δημοκρατική συλλογική διαδικασία ώστε με την παρουσία και τη γνώμη σας, να υπερασπίσουμε αποτελεσματικά το δίκιο και τα δικαιώματά μας, να ενισχύσουμε την προσπάθεια ανατροπής του διχαστικού, αυταρχικού και αναποτελεσματικού μοντέλου διοίκησης του Συλλόγου μας, για την αποκατάσταση της ενότητας και την δημοκρατική αντιπροσωπευτική του λειτουργία.

Στη συγκέντρωση θα μπορούν να συμμετάσχουν και συνάδελφοι από την περιφέρεια με διαδικτυακή σύνδεση μέσω ΖΟΟΜ, χρησιμοποιώντας το παρακάτω link:

https://us02web.zoom.us/j/6944661266?pwd=eU4vaDdIeDRqMW5tU2haNXBFdmxyUT09&omn=82899522346

Για υποστήριξη και οδηγίες σύνδεσης, επικοινωνήστε με τον συνάδελφο Δημήτρη Μυγδάνη στο 69 44 66 12 66.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Για τη ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Η Συντονιστική Επιτροπή

2026-05-17

Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ)…

Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ), επιβλήθηκε με το νόμο 3863/2010 άρθρο 38 και αφορά περίπου 400.000 χιλιάδες συνταξιούχους που, κατά την πρώτη εφαρμογή της, είχαν μικτή κύρια σύνταξη ή άθροισμα συντάξεων, μεγαλύτερο των 1400 ευρώ και επικουρική μεγαλύτερη των 300 ευρώ. Εξαιρούνται της ΕΑΣ όσοι λαμβάνουν το εξωιδρυματικό επίδομα ή λαμβάνουν προσαύξηση σύνταξης λόγω απόλυτης αναπηρίας.

Η Ε.Α.Σ. είναι το πιο άδικο μνημονιακό μέτρο που έχει μετατραπεί σε δεύτερη φορολογική επιβάρυνσή των συνταξιούχων και μάλιστα από το πρώτο ευρώ και για το σύνολο της μικτής τους σύνταξης!! Στο λογαριασμό της ΕΑΣ συγκεντρώνονται ετησίως περίπου 900 εκατ. ευρώ τα οποία, μέχρι 31.12.2018, τηρούντο με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια στο Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ) και, με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Εργασίας, χρησιμοποιούντο για την κάλυψη των ελλειμμάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων!! Από 1.1.2019, οι εισφορές της ΕΑΣ αποτελούν έσοδο του ΑΚΑΓΕ, το οποίο συστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ν. 3655/2008 (ΦΕΚ 58Α) με σκοπό την αντιμετώπιση των συνεπειών του δημογραφικού προβλήματος στις νέες γενιές συνταξιούχων… Ο λογαριασμός της ΕΑΣ αλλά και συνολικά του ΑΚΑΓΕ που σήμερα ανέρχεται στα 25 δις ευρώ, τηρείται στην ΤτΕ στο Κοινό Κεφάλαιο των Ασφαλιστικών Οργανισμών.

Τα ποσοστά και οι κλίμακες της ΕΑΣ όπως διαμορφώθηκαν από 1.1.2026:

Για μικτή κύρια σύνταξη ή άθροισμα συντάξεων: Από 1468, 02 – 1782,52 ευρώ 3%, από 1782,59 – 2097,15 ευρώ 6% , από 2097,16 – 2411,73 ευρώ 7%, από 2411,74 – 2726,30 ευρώ 9%, από 2726,31 – 3040,87ευρώ 10%, από 3040,88 – 3355,44ευρώ 12%, από 3355,45 – 3670,02 ευρώ 13% και από 3670,03 ευρώ και άνω 14%.

Για επικουρική: από 300,01 – 350 ευρώ 3%, από 350,01 – 400 ευρώ 5%, από 400,01 – 450ευρώ 7% και από 450,01 ευρώ και άνω 10% .

Η προοπτική της ΕΑΣ στην ΤτΕ, μπροστά στην εκδίκαση στο ΣτΕ

Με δεδομένο ότι το ασφαλιστικό σύστημα της ΤτΕ λειτουργεί υπό την εγγύηση της ΤτΕ και δεν επιβαρύνει το λογαριασμό της κοινωνικής ασφάλισης, προκύπτει αβίαστα το ερώτημα: Όταν στο δημόσιο, που εγγυάται τις συντάξεις των συνταξιούχων του, επιστράφηκαν. με απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. τα ποσά της ΕΑΣ που κρατήθηκαν μέχρι 31.12.2018 (από 1.1.2019 και οι συνταξιούχοι του δημοσίου υπάγονται στον ΕΦΚΑ) πως το ΣτΕ που, «με τις αγωγές Κάπου», έκρινε για πρώτη φορά στις 2.3.2026 το θέμα της ΕΑΣ για τους συνταξιούχους της ΤτΕ, θα εκδώσει απόφαση που δεν θα δικαιώνει τουλάχιστον με τον ίδιο τρόπο τους συνταξιούχους της ΤτΕ, επιστρέφοντας όλες τις κρατήσεις μέχρι και 31.12.2018;;

Εάν το ΣτΕ δεν εκδώσει, όπως κανονικά πρέπει, απόφαση πλήρους απαλλαγής των συνταξιούχων της ΤτΕ από την ΕΑΣ αφο,ύ όχι μόνο δεν μετέχουμε στον ΕΦΚΑ, αλλά οι συντάξεις μας όπως και οι μισθοί καταβάλλονται από την ίδια την ΤτΕ και ως εκ τούτου δεν επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε κατά ένα ευρώ, πώς μπορεί να νοηθεί απόφαση του επταμελούς τμήματος του ΣτΕ που δεν θα μας επιστρέφει τουλάχιστον τα ποσά που μας κρατήθηκαν μέχρι 31.12.2018;;

Προσωπικά λυπάμαι που αυτή την εμφανέστατα δίκαιη και αυτονόητη διεκδίκηση των συνταξιούχων γενικά αλλά και ειδικά της ΤτΕ, όχι μόνο δεν την υποστήριξε, με τις αγωγές της, η σημερινή πλειοψηφία του ΣΣΤΕ, αλλά επιπλέον την υπονόμευσε, με την ανακοίνωση 13/28.4.2026, όταν μάλιστα γνωρίζει ότι η οποιαδήποτε σήμερα θετική απόφαση του ΣτΕ δεν επεκτείνεται πλέον αυτόματα και στους συνταξιούχους που δεν άσκησαν αγωγή για την ΕΑΣ.

Δυστυχώς, η συγκυβέρνηση και στο ΣΣΤΕ (ΠΑΣΚΕ/ΔΑΚΕ), θεωρεί ότι, με τις επιθέσεις στο πρόσωπό μου και τα συνεχή ψέματα, θα ξεμπλέκει συνεχώς από τις ευθύνες της και θα αποπροσανατολίζει τους συνταξιούχους!!

Η ευθύνη όμως βαραίνει όλους όσους ανεχόμαστε μια τέτοια κατάσταση…

Αθήνα 17.5.2026

Ευσταθίου Κώστας, μέλος του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ και της «Συναδελφικής Ενότητας»

Σημείωση: Την Πέμπτη 28.5.2026 11.00 π.μ. στη Λέκκα 23/25 στην αίθουσα συνελεύσεων του Συλλόγου στο β΄ όροφο, η «Συναδελφική Ενότητα» πραγματοποιεί ανοικτή συγκέντρωση. Είναι ευκαιρία να συζητήσουμε όλα τα θέματά μας και εκείνα που διαπιστώσαμε κατά την απονομή κύριας σύνταξης στους συνταξιοδοτηθέντες συναδέλφους μετά την 1.1.2015, αλλά και να εκφράσουμε με τη μαζική παρουσία μας τη θέλησή μας για μια άλλη ενωτική πορεία του ΣΣΤΕ όπως μας αξίζει. Θα επιδιωχθεί η δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης και συμμετοχής συναδέλφων εκτός Αττικής ή που κωλύονται λόγω προβλημάτων.

2026-05-13

Μια προδιαγεγραμμένη αδιέξοδη πορεία….

Επειδή η εφαρμογή των μνημονίων στην ΤτΕ καταπατούσε όχι μόνο τις αρχές λειτουργίας των Εθν.Κ.Τ. του Ευρωσυστήματος αλλά και τις αρχές λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος το οποίο εποπτεύει η ΤτΕ (φανταστείτε τα μέτρα αυτά να εφαρμόζονταν σε συντάξεις που χορηγούν αντίστοιχα συνταξιοδοτικά προγράμματα ασφαλιστικών εταιρειών!!), αυτά εφαρμόστηκαν χωρίς αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων (Συμβουλίου Ασφάλισης ή Γενικού Συμβουλίου) «κάτω από το τραπέζι», με προτροπή παραγόντων και τις ευλογίες των «προσκυνημένων» της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ!!

Για τη νομιμοποίησή τους γίνεται προσπάθεια σήμερα να «χρησιμοποιηθεί» η δικαστική εξουσία (Α.Π και ΣτΕ), αγνοώντας το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από επερχόμενες προσφυγές στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, όταν είναι μάλιστα γνωστό ότι εναντίον του προσωπικού καμμιάς άλλης Κ.Τ. του Ευρωσυστήματος (Κύπρος, Ιρλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία κ.α) δεν επιβλήθηκαν αντίστοιχα μέτρα!! 

Θα θυμούνται ΟΛΟΙ ότι ο σημερινός πρόεδρος του ΣΣΤΕ, έλεγε ότι οι μειώσεις κλπ κρατήσεις μας μπαίνουν σε ειδικό κουμπαρά και σταδιακά θα μας αποδοθούν!! Από το 2015 έως σήμερα, οι συνεργάτες (Γοζαδίνος/Αντωνόπουλος), πουλάνε υποσχέσεις, που ανανεώνουν ανά διετία, δικαιολογώντας τις επιλογές της ΤτΕ και του ομοϊδεάτη Διοικητή της. 
 
Τα γεγονότα μιλούν μόνα τους….
Αρνήθηκαν να προβούν σε πιλοτική δίκη για τα νομικά ζητήματα των συνταξιούχων της ΤτΕ και κατήγγειλαν τις αγωγές που ασκήσαμε στο τέλος του 2015 με το δικηγορικό γραφείο του Γ. Κάπου, που ήταν το μοναδικό που ανταποκρίθηκε τότε στο κάλεσμά μας.
 
Με τις αγωγές μας, τόσο για την κύρια όσο και για την επικουρική–μέρισμα, διεκδικούμε την κατάργηση και επιστροφή όλων των κρατήσεων (δώρων, επιδόματος και ΕΑΣ) επειδή στην περίπτωση της ΤτΕ δεν ισχύουν οι λόγοι για τους οποίους επιβλήθηκαν αυτές!!
 
Όταν, μετά τις αγωγές μας, συνήλθε στις 3.10.2017 το Νομικό Συμβούλιο της ΤτΕ για να κρίνει την πιθανότητα ευδοκίμησης των αγωγών ώστε να προβεί η ΤτΕ στις αναγκαίες προβλέψεις στον Ισολογισμό της, τότε «ξύπνησε» η σημερινή πλειοψηφία… Όχι για να ζητήσει να υλοποιηθεί η Γνωμοδότηση του Ν.Σ: «καταργείστε με νομική ασφάλεια εξωδίκως τις κρατήσεις 4051 και 4093 /2012 γιατί είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να καταβληθούν αυτές αναδρομικά με υψηλούς τόκους υπερημερίας», αλλά για να αποτρέψουν το Διοικητή της ΤτΕ να εφαρμόσει τη Γνωμοδότηση του Ν.Σ., που ο ίδιος συγκάλεσε, μη τυχόν και η κατάργηση των κρατήσεων και η επιστροφή των αναδρομικών πιστωθεί στην συνδικαλιστική αντιπολίτευση, Εν Δράσει τότε και σήμερα Συναδελφική Ενότητα!!
 
Με αστήρικτες δικαιολογίες περί δήθεν αδυναμίας του Διοικητή να υλοποιήσει τη Γνωμοδότηση με κυβέρνηση Σύριζα, προσέφυγαν σε συνεννόηση με παράγοντες της Τράπεζας, στην κατάθεση, τον Ιούνιο του 2018, χιλιάδων αγωγών συναδέλφων μας. Εγκαταλείποντας την ανεξαρτησία και το αυτοδιοίκητο του ασφαλιστικού μας συστήματος, με τις αγωγές αυτές ζητούσαν μόνο την κατάργηση των δύο κρατήσεων και την επιστροφή των δώρων και επιδόματος (400+200+200) σύμφωνα με τις αποφάσεις 2287 και 2288/2015 του ΣτΕ!! Νομιμοποίησαν έτσι όλες τις άλλες κρατήσεις (4024/2011), καταργήσεις (δώρων και επιδόματος) και την ΕΑΣ, υποσκάπτοντας τις αγωγές που είχαμε υποβάλει και συζητήθηκαν σήμερα στο ΣτΕ(!!) Με την ανακοίνωσή τους:13/28.4.2026, έκαναν ουσιαστικά πρόσθετη παρέμβαση υπέρ της Τράπεζας!!
 
Μετά το 2018, με αιχμή ορισμένες πρωτόδικες αποφάσεις (π.χ. «Ανδρουλάκη» στο μέρισμα), πορεύτηκαν με άκρατη αλαζονεία (εμείς κερδίζουμε αυτοί του «Κάπου» χάνουν) και με περισσή υποσχεσιολογία: «Με τη δική μας κυβέρνηση και χωρίς τους κακούς Συριζαίους ο Στουρνάρας, με 1-2 εφετειακές αποφάσεις θα καταργήσει τις κρατήσεις και θα μας επιστρέψει τα αναδρομικά (!!)
 
Παρά τις αρκετές όμως θετικές εφετειακές αποφάσεις και τη δική τους κυβέρνηση οι διαβεβαιώσεις όχι μόνο αποδείχτηκαν φρούδες, αλλά και κατά την εκδίκαση στον Άρειο Πάγο (Α.Π) των δώρων και του επιδόματος στο μέρισμα, διαδικασία που κίνησαν συναινετικά με την Τράπεζα και είχαν δοσμένο το θετικό αποτέλεσμα, «έριξαν στον κουβά» όλες τις αγωγές που έκαναν οι συνάδελφοι με τον ΣΣΤΕ(!!) Γνωρίζουν όμως και αποσιωπούν ότι σήμερα η μόνη ελπίδα για επιστροφή τους υπάρχει πλέον στις αγωγές «Κάπου» που θα κριθούν στον Α.Π. και διεκδικούν τα δώρα και το επίδομα ως υποχρέωση της ΤτΕ από τις ΣΣΕ 1948 και 1951 και όχι από τις αποφάσεις του ΣτΕ!!
 
Σήμερα, και ενώ τέθηκαν στο επταμελές τμήμα του ΣτΕ όλα τα θεμελιώδη νομικά ζητήματα των διεκδικήσεών μας, που περιλαμβάνονται στις αγωγές «Κάπου - Δούναβη» και μόνο μέσω αυτών μπορεί πλέον να οδηγηθούμε σε θετικό αποτέλεσμα και την επιστροφή των αναδρομικών κόντρα στην επιδίωξη της Τράπεζας να τα περιορίσει στο ενδεκάμηνο αξιοποιώντας την αρνητική απόφαση του Α.Π. στις δικές τους αγωγές, αντί να σιωπήσουν, ζητώντας ταπεινά συγνώμη, προβαίνουν σε αλλεπάλληλες ανακοινώσεις για την διαδικασία εκδίκασης στο ΣτΕ αγωγών, τις οποίες οι ίδιοι κατάγγελναν!!

Ομολογούν, με την πρακτική τους, ότι προτιμούν να χάσουν ΟΛΟΙ οι συνάδελφοί τους με μια αρνητική απόφαση, παρά να χάσουν αυτοί τις καρέκλες τους. Πράγμα που, με τις πράξεις τους, έχουν πολλαπλώς αποδείξει. Κανείς δεν ξεχνά ότι, παρά τις έγγραφες εκκλήσεις μας, άφησαν αναξιοποίητη την εξουσιοδότηση από 30.10.2023 του Γ.Σ. στη Διοίκηση, για «εξωδικαστική επίλυση εν όλω ή εν μέρει των εκκρεμών δικαστικών απαιτήσεων»!!

Αθήνα 13.5.2026
Ευσταθίου Κώστας μέλος του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ και της «Συναδελφικής Ενότητας»

2026-05-09

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ: Συνάντηση εκπροσώπων της Κίνησής μας

Αθήνα 9.5.2026

Σε έκτακτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 7.5.2026, στο γραφείο του Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού της ΤτΕ κ. Γαρδικιώτη, με την παρουσία και του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Ασημακόπουλου, εκπρόσωποι της Κίνησής μας ζήτησαν διευκρινίσεις σχετικά με ορισμένα σημεία στον τρόπο υπολογισμού και απονομής κύριας σύνταξης στους συναδέλφους που συνταξιοδοτούνται μετά την 1.1.2015.

Επισημάναμε πως το θέμα του ορθού υπολογισμού και των οικονομικών αποτελεσμάτων είναι σημαντικό για τους συνταξιοδοτούμενους συναδέλφους.

Οι εκπρόσωποι της Τράπεζας θα ελέγξουν τα σημεία και θα επανέλθουν.

Η συζήτηση διεξήχθη σε πολύ καλό και συναδελφικό κλίμα και σύντομα θα ενημερωθούμε για τις αποφάσεις των αρμοδίων.

Η Συντονιστική Επιτροπή της Συναδελφικής Ενότητας

2026-05-05

Συναδελφική Ενότητα - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 13

Αθήνα, 5 Μαίου 2026

Τί τους ανησυχεί και σε ποιούς απευθύνεται η ανακοίνωση του ΣΣΤΕ;;

Στο παρά πέντε της δίκης στο ΣτΕ, με την οποία ολοκληρώθηκαν οι εκδικάσεις των αναιρέσεων και αναμένεται πλέον απόφαση, εκδόθηκε, με υπογραφή προέδρου και γραμματέα, η 13/28.4.2026 ανακοίνωση του ΣΣΤΕ. Τί τους ανησυχεί και θυμήθηκαν μετά από δέκα σχεδόν χρόνια τη Γνωμοδότηση του Ν.Σ. της ΤτΕ και μάλιστα σε αυτή την κρίσιμη στιγμή;; Μήπως για να ζητήσουν δημόσια συγνώμη από τους χιλιάδες συνταξιούχους, που τους προέτρεψαν σε αγωγές, αντί, σαν Σύλλογος, να αξιοποιήσουν τη Γνωμοδότηση και να απαιτήσουν από τότε την κατάργηση εξωδίκως των δύο κρατήσεων (ν. 4051 και 4093/2012), όπως πρότεινε τότε στην Τράπεζα το Νομικό της Συμβούλιο;; Ή μήπως για το γεγονός ότι η Τράπεζα, όπως ήταν υποχρεωμένη από τις αρχές λειτουργίας των Ε.Κ.Τ., μετά την μη εξώδικη επίλυση ενέγραψε στην πρόβλεψη του Ισολογισμού της 196,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία σήμερα προσπαθεί να απεμπλακεί και να μην μας επιστρέψει τα αναδρομικά, αξιοποιώντας ακριβώς τις αγωγές τους και τις αρνητικές αποφάσεις του Αρείου Πάγου και ΑΕΔ για τα δώρα και το επίδομα στο Μέρισμα(;;!!)

Γιατί διαστρεβλώνουν το περιεχόμενο της Γνωμοδότησης για την Ε.Α.Σ.;; Το Ν.Σ., στη Γνωμοδότησή του για την Ε.Α.Σ., τονίζει την ανεξαρτησία και το αυτοδιοίκητο του ασφαλιστικού μας συστήματος και το γεγονός ότι ο σκοπός της ΕΑΣ (κάλυψη των ελλειμμάτων των ασφαλιστικών ταμείων του ΙΚΑ/ΕΦΚΑ) δεν αφορά τους συνταξιούχους της ΤτΕ. Δεν εισηγείται την εξωδικαστική επίλυση γιατί δεν υπήρχε δικαστική απόφαση πλήν εκείνης που αφορούσε το Δημόσιο. Γιατί λοιπόν με την ανακοίνωσή τους, λίγο πριν κριθεί το θέμα της Ε.Α.Σ. για πρώτη φορά στο ΣτΕ, μετατρέπουν τη θετική θέση του Ν.Σ για την ΕΑΣ σε απορριπτική ;;

Δεδομένου όμως ότι κάθε ανακοίνωση δυνητικά μπορεί να φτάσει παντού, δικαιούται ο καθένας μας να αναρωτηθεί: Σε ποιόν απευθύνεται τελικά αυτή η ανακοίνωση;; Στους συναδέλφους και ειδικά σε αυτούς που έκαναν τις αγωγές και θεωρούν παράνομες όλες τις κρατήσεις και καταργήσεις ή στους δικαστές, που για πρώτη φορά θα τα κρίνουν όλα στο ανώτατο δικαστικό επίπεδο, για να τους δηλώσουν ενυπογράφως ως εκπρόσωποι του ΣΣΤΕ ότι θεωρούν νόμιμες όλες τις άλλες κρατήσεις, τις καταργήσεις και την ΕΑΣ και το μόνο ανοικτό ζήτημα για αυτούς είναι τα αναδρομικά των δύο νόμων;;

Όμως, το Προεδρείο του ΣΣΤΕ, με την παραπάνω τοποθέτηση της ανακοίνωσης, με την οποία εγκαταλείπει την ανεξαρτησία και το αυτοδιοίκητο του ασφαλιστικού μας συστήματος και την έλλειψη δημοσίου συμφέροντος από τα μέτρα εις βάρος των μελών του, αντικειμενικά στηρίζει τους ισχυρισμούς της ΤτΕ στα δικόγραφα των δικηγόρων της ότι: «Οι αποφάσεις του ΣτΕ για τους νόμους 4051 και 4093/2012 αφορούσαν πιλοτική δίκη συνταξιούχων του ΕΦΚΑ και όχι συνταξιούχων της ΤτΕ και παρ όλα αυτά και το γεγονός ότι οι συνταξιούχοι της είναι καλύτερα αμειβόμενοι εκείνων του ΕΦΚΑ, η ΤτΕ τους έχει καταβάλει το ενδεκάμηνο αναδρομικών που έλαβαν όλοι οι συνταξιούχοι, ενώ και η ΤτΕ έκανε επανυπολογισμό συντάξεων αλλά από 1.1.2015 και μετά, όπως προβλέπει το άρθρο 10Α του Καταστατικού της»!! Θυμίζουμε ότι το 10Α ψηφίστηκε και από τους παραπάνω συνδικαλιστές (!!)

Γιατί επιμένουν στη διαστρέβλωση και τις προσωπικές επιθέσεις;;

Παραβλέποντας ότι η ανακοίνωση της «Συναδελφικής Ενότητας», στην οποία αναφέρονται, υπογράφεται από το σύνολο των μελών της Συντονιστικής της Επιτροπής, ακολούθησαν εκ νέου την πεπατημένη, της προσωπικής επίθεσης στον Κ.Ευσταθίου… Είναι δύσκολο ασφαλώς, για τους ίδιους και τις διαδικασίες τους, να καταλάβουν ότι οι ανακοινώσεις και οι θέσεις της «Συναδελφικής Ενότητας» είναι προϊόν δημοκρατικής λειτουργίας και συλλογικής επεξεργασίας και δεν εκφράζουν προσωπικές απόψεις μεμονωμένων μελών!!

Η προσφυγή όμως στο διχασμό και την πόλωση, ακόμα και την ώρα που, για πρώτη φορά, θα κριθούν σε ανώτατο δικαστικό επίπεδο (ΣτΕ) οι διεκδικήσεις μας, αποδεικνύει την άνευ όρων παράδοσή τους στις επιλογές της Διοίκησης Στουρνάρα, αλλά και την αδυναμία τους να προχωρήσουν σε δημόσιο και οργανωμένο διάλογο με την Συντονιστική Επιτροπή της «Συναδελφικής Ενότητας», μέλη της οποίας, από την υπηρεσιακή τους πορεία και εμπειρία, γνωρίζουν πολύ καλά το ασφαλιστικό σύστημα της ΤτΕ!!

Από τα παραπάνω είναι ηλίου φαεινότερο ότι επιλέγουν να συμπαραταχθούν μέχρι τέλους με τον εργοδότη, που κυνικά δήλωνε «πάνω από το πτώμα μου» και σήμερα, μετά την ανανέωση της θητείας του, ομιλεί εκ νέου για την ανάγκη να ληφθούν μέτρα κατά των συνταξιούχων, παρά να στηρίξουν τους συναδέλφους τους. Για αυτό εξ άλλου δεν είπαν λέξη για την ανανέωση της θητείας του και επιτίθενται σε εμάς που ευθαρσώς τοποθετηθήκαμε.

Ως γνήσια κομματικά φερέφωνα της σημερινής κυβέρνησης και των σημιτικών δυνάμεων που συγκυβερνούν μαζί της, θεωρούν δεδομένες στην εποχή του ΟΠΕΚΕΠΕ, των Υποκλοπών, των Τεμπών και του «Λαζαρίδη», και τις αποφάσεις της δικαιοσύνης… Ας γνωρίζουν όμως ότι τίποτα δεν έχει κριθεί και πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις που τους διαψεύδουν, με πιο γνωστή την «αποζημίωση Μπαλασκώνη»… Ακόμα όμως και αν καταφέρουν να μην αποδοθεί δικαιοσύνη στους μοναδικούς συνταξιούχους Κεντρικής Τράπεζας του Ευρωσυστήματος που παρανόμως επιβλήθηκαν μέτρα, ο αγώνας θα συνεχιστεί.

Ο δρόμος των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων είναι ανοικτός.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η Συντονιστική Επιτροπή της ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ:

Αγγελίδης Αχιλλέας, Αμπατζής Βασίλης, Αργυρόπουλος Χρήστος, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γεωργακοπούλου Τζένη, Γεωργακός Γιώργος, Γιακουμάκης Βασίλης, Διαμαντής Ανδρέας, Δουλκαρίδης Τάσος, Ευσταθίου Κώστας, Καράπαππας Ανδρέας, Κοκκινόπουλος Δήμος, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεβέντης Γιάννης, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μαρακάκης Ευτύχης, Μελισσείδου Ελένη, Μομφεράτος-Ιγγλεζέλης Τάκης, Μουντράκης Νίκος, Μπουλαλά Αγγελική, Μυγδάνης Δημήτρης, Νικολοπούλου Βίκη, Παπαγεωργίου Γιώργος, Παπαντώνης Κώστας, Πατούλιας Στέλιος, Ραγιάς Νίκος, Σηφάκη Γεωργία, Τροχαλάκης Μιχάλης, Φιωτάκη Γενοβέφα, Φλεμετάκης Γιώργος, Φλώρου Σοφία, Χάρακα Παναγιώτα, Χαϊδούτης Στέλιος.

Σημείωση: Η Τράπεζα καταργεί την αποστολή των εκκαθαριστικών για την εφορία (ήδη δεν έστειλε φέτος) και των μηνιαίων εκκαθαριστικών της σύνταξης (ήδη δεν έστειλε τον Απρίλιο). Η δικαιολογία από την αρμόδια υπηρεσία είναι «να μην υπάρχει αποτύπωμα» και «έτσι γίνεται και στον ΕΦΚΑ»!! Η λύση που συστήνουν είναι να μπαίνουμε στο Iris ή να απευθυνόμαστε στο λογιστή μας(!!) Αλήθεια, πώς θα εξυπηρετηθούν συνταξιούχοι που δεν έχουν ή δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν υπολογιστή, ή δεν διαθέτουν εκτυπωτή και λογιστή;; Τί κάνει ο ΣΣΤΕ για αυτό;; Φαίνεται ότι η "αγαπημένη μας Τράπεζα" μας έχει οριστικά "γραμμένους΄΄ με την υποστήριξη του αγαπημένου της Προεδρείου του ΣΣΤΕ!!